lördag 25 december 2010

stressjul

Det gick lika fort som vanligt. Nästa år ska allt allt allt vara klart minst en vecka i förväg. För jag tänker minsann inte stressa så mycket då som det blev i år.
I torsdags gick jag upp tidigt tidigt för att baka. När klockan hade blivit två på natten mot fredag hade jag:
  köpt några extra julklappar
  slagit in julklappar
  klätt granen (ljusslinga, glitter och kulor, samt knutit i band i ca 40 kulor som saknade sådana)
  bakat lakritskola
  ätit lunch på stan
  bakat chokladpraliner
  gjort morotsbröd
  dekorerat Malins julklappsmuffins
  gjort julbröd
  lagt över alla mammas bilder från kameran på ett USB-minne
  handlat några matsaker som jag glömt tidigare
Snacka om att jag var trött. Men att sedan gå upp igen sex timmar senare gjorde mig knappast mer pigg.
I vilket fall så hälsade jag och mina systrar på farmor och fikade med henne, sedan hämtade vi upp mormor, åkte upp till kyrkogården för att tända ett ljus hos morfar, sedan äntligen kom vi hem till mamma. Där fick vi äta hur mycket som helst av allt det goda på julbordet, sedan blev det Kalle och julklapps öppning. De senaste jularna har vi spelat ett julklappsspel som är himla kul, dumma Malin tog den fina muffins-julgranskulan för mig precis innan spelet tog slut. Fast det överlever man ju ändå.
Senare på kvällen spelade vi bondespelet som jag hade fått i julklapp av mamma. Det var nästan det jag hade önskat mig mest av allt.
Jag har köpt mig en ny laddare till kamerabatteriet nu eftersom jag ännu inte hittat den. Så snart ska ni få massor av bilder.
Som ni kanske förstår så har jag haft en miljon saker att göra innan det äntligen blev julafton igår. Men det har säkert ni med haft.
Jag vill ändå önska er lite så här i efterskott en fin jul.
God jul.

1 kommentar: