måndag 20 december 2010

granen

Kaj och jag kilade iväg direkt när han kom hem från jobbet. Vi skulle köpa gran. Vi tittade på en häromdagen inne på hötorget vid spiralenparkeringen. Men de såg så glesa ut och det var så trångt, och på det så står de som säljer praktiskt taget över axeln på en. Det kändes hemskt och jag ville bara iväg därifrån. Så idag gick vi bort till dem som säljer vid Rejmes här i stan. Vilken skillnad. Här kunde man gå och faktiskt titta på granarna, i lugn och ro. Vi hittade en kanonfin gran som vi valde att ta hem. Nu står den i sin fot för att veckla ut sig lite innan vi sätter i ljus, glitter och kulor.
Men det får vänta till imorgon eller onsdag. Imorgon ska jag upp ruskigt tidigt för att åka till läkaren i en annan stad. När jag kommer hem igen ska jag handla lite småsaker så att jag kan baka en hel massa inför julafton.
Det ska bli sjukt kul, för jag har tänkt testa dessa.
Gör det ni med vet ja.

1 kommentar: