torsdag 16 december 2010

de första värmande solstrålarna på våren

min bästa vän är flera fina personer. Kanske allra mest mamma, Kaj och Linda.

när jag borstar tänderna tänker jag på annat. Och jag är livrädd för att min tandkräm kommer sluta tillverkas någon gång i framtiden, alla andra får jag blåsor i munnen av. Aj!
när jag lagar mat är jag helst ensam och har någon eller några fina som jag lagar maten till. Är lite av en perfektionist och blir frustrerad när gurkan inte skärs på "rätt" sätt. Att till exempel laga tacos tillsammans med andra är en stor tålamodsprövning.

jag är rädd för att inte komma in på utbildningen jag har sökt till. Att säga fel saker så att folk skrattar åt mig eller inte förstår. Att jag aldrig kan ta tag i mig själv och bli bättre på det jag behöver bli bra på. Att inte hitta ett bra jobb. Att jag aldrig kommer iväg och reser, ser världen. Jag är nog helt enkelt väldigt rädd för att fastna.
den värsta känslan är maktlöshet.
den bästa känslan är att vara älskad.

jag är bäst på att se det fina i det lilla. Jag upptäcker saker som andra inte ser över huvud taget. Baka är en av mina bästa saker och alla berömmer mig när de får smaka. Laga ny spännande mat, även om det bara är husmanskost. Jag är duktig på att pyssla och peppa mina vänner när det behövs.
jag är sämst på att göra saker i god tid. Komma i tid till möten. Ja, kanske allt som har med tid att göra. Och att lyssna till min egen röst är jag riktigt dålig på, håller för öronen och nynnar för att slippa.
jag lyssnar på mest musikhjälpen den här tiden på året.
jag pratar mycket med personer som jag känner väl, ibland lite väl mycket så att jag avbryter dem. Tränar på att sluta med det. I sällskap där jag inte känner så många är jag helst tyst och observerar, lyssnar till andras samtal.
jag tycker om såpbubblor, sitta på en brygga med fötterna i vattnet, de första värmande solstrålarna på våren och blommor.
kärlek är det bästa som finns.
i somras var jag otroligt lat och förvirrad. Försökte hitta boende och jobb i Norge. Och tränade nästan varje dag.
sist jag grät var för ett gäng nätter sedan. Allt kändes bara överjävligt då. Dagen efter kom ett brev och det blev en smula bättre.
när jag vill tänka ligger jag på sängen och blundar. Ibland skriver jag.

när jag bakar blir jag sur om det inte blir bra. Baka är roligt. Träna inte riktigt lika roligt.

just nu tänker jag på att det är hur tråkigt som helst att Kaj inte kommer hem i kväll. Faktum är att jag inte får träffa honom igen förrän han kommer hem från jobbet i morgon.
idag har jag tvättat min vita vinterjacka som inte längre var så vit.
ikväll ska jag spela the sims 2, baka och se på Robinson.

imorgon kommer jag krama Kaj så mycket jag kan.
min mobiltelefon är något jag letar efter lite för ofta. Den är rosa.
när jag vaknar på morgonen vill jag ligga kvar ett tag och kramas med Kaj.
om jag var ett djur skulle jag vara en fågel. Min högsta dröm är att kunna flyga, med mina egna vingar. Se världen från en annan vinkel.
listan kommer från sandra som hade hittat den hos julia osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar