torsdag 16 december 2010

finmuffins

Titta så fina Johannas och mina chokladmuffins med glasyr blev. De var faktiskt riktigt roliga att göra. Jag skulle vilja ha lite mer distinkt chokladsmak, eller byta chokladen vi hade mot mjölkchoklad istället.
Här finns receptet om någon vill testa. Kom ihåg att glasyren stelnar rätt fort, så ska du ha strössel eller andra dekorationer på så är det en bra idé att ha på det så fort som möjligt.
Eftersom jag inte har någon speciell muffinsplåt så använde vi oss av dubbla formar istället för en, då sväller de inte ut fullt lika mycket.
Lycka till!
(Och bli inte förvirrade av receptet, det ska vara ett paket florsocker till glasyren. Men antingen dubblerar du satsen med muffins eller så halverar du satsen med glasyr.)

8 kommentarer:

  1. Duktiga ni e då, vill smaka=)
    kram

    SvaraRadera
  2. tack (: tyvärr är de slut nu, får göra nya snart (:

    SvaraRadera
  3. haha vad fina, era blev finare än de som jag gjorde ahahah, men det blev goda. hoppas allt e bra!!

    SvaraRadera
  4. ja, de blev faktiskt över förväntan (: detsamma.

    SvaraRadera
  5. de var goda <----säger jag som åt den bruna med blå kulor på

    SvaraRadera
  6. vad söt du är! :D tack älskling (;

    SvaraRadera