fredag 30 juli 2010

det där med att städa

Städa, jag säger att jag ska göra det, mest hela tiden, mest för att jag aldrig gör det. Jag hatar att städa. Men jag tycker det är så fint när det väl är gjort och man känner att hela lägenheten utstrålar renhet. Som då när det var visning på lägenheten stup i kvarten, då var det tvunget att vara rent och fint, hela tiden. Men jag är helt värdelös på att plocka undan efter mej. Jag behöver ett kontor, där jag får plats med alla pennor, böcker, block, räkningar mm mm. Och en riktig tvättkorg, så att jag kan sluta slänga kläder överallt. Det är trångt att bo två i en etta med förvaring för en. Det blir stökigt.
Men jag ska bättra mej... hoppas jag.

4 kommentarer:

  1. jag upplever precis samma problem. har också svårigheter med att lägga sakerna på sin plats på en gång. "det tar jag sedan" tänker jag och så bildas det små högar överallt. så störande! jag hoppas verkligen min självdisciplin blir bättre med åren, för det är ju trots allt väldigt skönt när det ser fint ut hemma.

    ps. jag gillar din limegröna matta.

    SvaraRadera
  2. Hmm ja jag är tyvärr mer duktig på att stöka ner än på att städa. MEn jag ÄLSKAR att vakna upp till ett nystädat hem. mums!

    SvaraRadera
  3. Jag är motsatsen, jag älskar att städa och är megapedant! :)

    SvaraRadera
  4. Emily: känner igen det där starkt! tack (: den fick duga i alla fall, typ det enda jag köpt på ikea ever!
    Catrin: visst är det härligt! nu är det äntligen så här hemma, fick ett ryck igår och blev helt genomsvett på kuppen, värsta träningspasset (;
    Tina: skatta dej lycklig! Tänk om jag ändå vore så (:

    SvaraRadera