torsdag 12 juli 2012

den senaste tiden, i bilder

 vi var ute på landet
 tände brasor i spisen
 plockade blommor
 det regnade väldigt mycket
 fast på kvällen kunde det vara så här vackert
 tyson slappade i handfatet ibland
 malin, mamma och willy drog upp den här gamla murkna roten ur marken
 stort hål blev det, som fylldes upp med stora stenar
 linda kom hem till mig och fikade, jag fick blommor :)
 är helt galet kär i det här porslinet, det är så fint!
 ungefär här gav jag mig den på att jag ska lära mig fota manuellt i år.
så det var lika bra att börja med en gång!
 fina extra-altanen som vetter mot vattnet
det här fula röret togs bort och plattorna under fixades i ordning och lades om 
 även på altanen lades plattorna om så att det blev mer slätt och jämn nivå på alla
 SOM jag trivs här
 grillade tomater måste vara något av det godaste som finns
 mamma och jag köpte oss en varsin lykta som vi satte ut i öppna spisen på altanen
förstå lyxen att ha en öppen spis på en altan! helt galet bra!
 den där lätt gröna sörjan till höger, den ska föreställa guacamole
var tvungen att testa göra själv, alltså jösses, vi dog av godhet
 så här fin utsikt har man över sovrummet när man ligger i sängen
 eftersom jag bestämt mig för att i stort sett inte dricka någon alkohol 
alls i år så testar jag många av systemets alkoholfria alternativ.
bland annat det här sommarvinet som var väldigt uppfriskande, 
det fick bara beröm av alla som smakade.
 vi hittade en blomma, som ingen visste vad det var för sort, på tomten. fin.
 sedan gjorde jag min specialare. älskar att krocka olika smaker. som här:
söt-syrlig kumquat och stark ölkorv
skivade och satta på tandpetare, mums!
 kumquat är så otroligt fin att se på med
 sista kvällen i juni kokade mamma och jag kronärtskockor, himla spännande smak tyckte jag som aldrig ätit det förut. måste bli fler gånger.
 minsta snigeln jag någonsin sett tror jag
 och en fin skymning utanför köksfönstret
 på en promenad plockade jag smultron
 en annan dag tog vi en promenad ner till vattnet
 det var disigt och helt magiskt fint
 och friskaste luften
 här ute känner jag mig verkligen lugn och harmonisk
(vad töntigt det låter ändå)
 långt där bort i genom kan man se vårt landställe
 bryggan, mamma kollade och det var visst 15°c enligt termometern i vattnet
 så skönt att bara kunna sitta här ute på en klippa
och ge fan i precis allt för en stund
tyson, malins undersköna kisse, får avsluta den här bildkavalkaden.

som ni nog förstod behövde jag tid för mig själv.
att jobba, ta tag i viktiga saker, andas och umgås med de viktigaste personerna.
numera är äntligen fb-kontot borttaget
(eller ja, inaktiverat, eftersom man inte kan ta bort det... vad är grejen med det liksom?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar