torsdag 28 juni 2012

internet-funderingar

här kommer en sorts förklaring till min frånvaro från bloggen...

jag har haft lite problem med internet på sista tiden.
inte så att jag inte har kunnat koppla upp mig, utan mer att jag känner en del avsmak för hela grejen. framför allt facebook.
på midsommarafton var jag bjuden till en av mina bästa vänner, hon och hennes sambo hade ställt till med stor fest på deras landställe. jag var nog den absolut enda där som inte satt med någon sorts smartphone, och förmodligen också en av de få som inte facebookade eller surfade allmänt på internet. jag förstår inte varför de gjorde så, för mig är det ett tecken på att man har tråkigt, och festen var allt annat än tråkig.
det är lite tragiskt faktiskt.
mer och mer känner jag att facebook är verkligen ingenting för mig, alls. jag mår bättre utan. och vad gäller resten av internet så fastnar jag för länge för att det ska kännas okej. ni vet sådär att man bara ska kolla upp en sak, men så slutar det med att man suttit framför datorn i tre timmar och så har man väldigt ont i ryggen för att man suttit dumt, för jag skulle ju bara kolla en sak.

alltså har jag hållit mig borta för att jag tröttnat på allas besatthet av internet och dess tjänster, samt på grund av min oförmåga att kunna slita mig ifrån datorn när jag väl satt mig vid den.

så saken är väl i stort sett såhär.
jag behöver ha datorn och internet för att betala räkningar, söka jobb, hitta diverse information, sköta mail-konton och uppdatera här.
men, kompiskontakter och liknande är inte en sådan sak. så inom de närmaste dagarna kommer jag ta bort mitt konto på facebook och helt enkelt prata med mina kompisar i verkliga livet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar