söndag 19 februari 2012

blir vi någonsin klara?

även den här helgen, fjärde i rad nu, rensar vi leksaker ute hos pappa. jag börjar se ljuset i slutet på tunneln, åtminstone vad gäller mina saker. nu ska bara alla soppåsar gås igenom så vi inte råkar slänga något som vi hade velat ha. tungt jobb.
sprang runt på stan en stund igår innan vi åkte ut, skulle köpa en dvd-spelare som en snäll vän lagt undan åt mig. sedan hörde jag mig för om vårens finaste nagellack och fick hjälp att köpa ett läppstift och en ögonskugga att använda till vardags (båda använda ovan). när det var klart handlade jag mat och mötte upp syster för att handla med oss godaste mackorna i stan, smögenbåtar från lindahls, ut till pappa och minsta syster.
märkte att jag nog inte var riktigt frisk ännu, var sjöblöt efter allt runtrännande bland butiker den där halvtimmen. får ta och vila ordentligt i veckan.

2 kommentarer: