tisdag 1 november 2011

trötthet och LIA-tankar

varje höst är det samma sak

jag blir så trött
och lat

har inte motivation till något mer än sånt som är kul
och får ångest över sånt som jag borde göra men som aldrig blir av.

nästa torsdag ska rapporten för den här LIA-perioden skickas in
och jag är inte klar med mina uppgifter än på långa vägar

det är helt galet vad jag längtar efter den dagen när jag har ett roligt jobb och får en stabil inkomst. slippa tänka på vart varenda liten krona tar vägen och slippa plugga till tentor och annat hemskt.
träffade en gammal kompis på LIA:n en dag. han jobbade som butikschef ett tag. nu är han arbetslös. och enligt honom hjälper det inte minsta lilla att det står i ens cv att man jobbat som butikschef. det är ändå typ helt omöjligt att få jobb. jag håller tummarna så hårt det någonsin går för att jag ska slippa stå arbetslös. nu är det bara fem och en halv månad tills jag har pluggat färdigt.
och om en och en halv månad får jag jullov!

är det förresten okej att gå och lägga sig redan åtta/halv nio på kvällen?
om man går upp 5...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar