söndag 27 november 2011

längtan efter landet

godmorgon.

var ute på landet igår och hälsade på min kära vän johanna. helt underbart.
johanna har en egen häst och två hundar, lite smått avundsjuk.
känner att jag nog behöver flytta ut på landet snart. även om jag älskar min lägenhet ofantligt mycket. helst skulle jag vilja bygga mitt eget hus. men ska jag vänta tills jag har råd med det så får jag bo i stan många år till. och någon gång i framtiden kanske jag vill ha en egen hund och häst. viss skillnad mot att ha katt, som jag alltid haft.
tänker mycket på framtiden och vad jag ska göra. bör nog lyssna mer på vad mamma sagt, tänk inte så mycket och ta en dag i taget. men det är så svårt, jag vill ha en plan. ska dock försöka att ta det lite lugnare och se vad som händer framöver. först och främst ska jag gå ut skolan, hitta ett jobb och göra några kortare resor med familjen. får se vad som händer efter det.

har varit uppe sen 7 i morse. tvättdag, som ni kan se på sängen bakom mig.
eventuellt blir det en julmarknad senare, och mot kvällen ska alla julsaker plockas fram.
känns helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar