lördag 19 november 2011

ett låtsas-inlägg

visst har jag väl sagt att jag älskar nagellack?!

idag har jag städat litegrann, i morgon ska jag plugga en del. då är det bra om det är rent runt omkring så man kan fokusera ordentligt.

har bjudit en fin vän på middag i kväll.

efteråt gjorde jag för första gången i mitt liv lemon curd utifrån den här fina damens boksjukt vad gott det blev!
det ska vi ha i tårtan som vi ska smocka i oss i morgon när vi firar mammas födelsedag lite i förskott. men tårtan får vi först efter maten. längtar så jag blir galen efter mammas mat, finns nog inte riktigt något som kan mäta sig med vad hon åstadkommer i köket. det är det jag saknar mest sen jag blev låtsas-vuxen och flyttade hemifrån.

nu ska jag vara låtsas-tant och sova klockan tio en lördagkväll.
sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar