torsdag 20 oktober 2011

förändringen som knappt syns men ändå finns där

För exakt en vecka sedan hjälpte min kära mor mig med min hårfärg. Min mamma är frisör för er som inte vet. Under rätt lång tid har vi blekt det med jämna mellanrum. Bilden ovan beskriver färgen rätt bra. På sista tiden har jag sett mer och mer hur slitet mitt hår faktiskt är nu, det går av för minsta lilla. Så mitt mål var att försöka få hela håret till en naturlig färg, då jag slipper slita på det fullt lika mycket och samtidigt hitta något som passar min naturliga färg så jag inte får någon ful utväxt.
Efter en del tittande på olika toningar (som är det bästa valet för mig nu) så valde vi den här i mitten.
Så här såg jag ut innan.
Och efteråt. Trots dåligt ljus och suddig bild så syns ändå förändringen rätt bra, även om det inte blev kanonbra. Håret vill inte riktigt ta åt sig av all färgen, så om ett par veckor ska vi köra en gång till. I vilket fall så är jag hur nöjd som helst. Mamma är riktigt duktig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar