tisdag 8 mars 2011

dagens jubel och lite stök

I fredags tog jag mig i kragen och ringde runt för att hitta en praktikplats.
I dag var dagen för det första mötet. Så här såg jag ut när jag gick dit (ursäkta suddet och att tröjan sitter lite galet). Mammas urtjusiga röda skinnstövlar går äntligen att använda nu när det är lite torrare på backen.
Jag skulle träffa butikschefen på Clas Ohlson som ligger i Domino-huset här i Norrköping. Vi pratade en stund och det slutade med att vi tog i hand på att jag skulle få ha praktik hos dem under det kommande året!
Jag blev så himla glad och sekunden efter att jag hade sagt hej då till honom ringde jag mamma och berättade, hon tyckte det lät hur bra som helst att jag skulle få vara just där.
Nu kanske ni tänker, men Clas Ohlson hur rolig är den butiken egentligen? Det är ju inte det som är poängen riktigt. Poängen är att det ska finnas någorlunda stor personalstyrka, bra kundunderlag och andra såna saker. Dessutom är Clas Ohlson en väldigt bred butik, jag behöver liksom inte vara expert på typ skruvar för att jobba där. Och man hittar det mesta man behöver. I vilket fall så tänkte jag att jag skulle fira. Så jag köpte mig en Kalle-tidning för första gången på länge länge, älskar Kalle! När jag kom hem sken solen så vackert, så trots lägenhetens stök-kaos så tog jag några bilder som skvallrar lite om hur nära våren är nu. För det finns inget vackrare ljus än det som råder på våren. Den här gulliga lilla katten köpte jag på någon julmarknad tror jag, eller så fick jag den... I vilket fall var jag typ 7 när den flyttade in till mig, med en nyckelpiga på tassen som ständig följeslagare. Söt. Orkidéerna är i full blomning. Och i eftermiddag ska jag träna för första gången på nästan en och en halv månad, så går det när man blir förkyld.

7 kommentarer:

  1. Grattis får jag säga då! :D
    Claes Ohlsson är en stört bra affär! Det är en av mina topp fem. Det är H&M så klart, IKEA, Claes Ohlsson och en valfri mataffär så har man allt man behöver! ;) Sen är det iosf roligt med massor med inrednings affärer o få inspiration ifrån. :)

    SvaraRadera
  2. Tack (:
    Det är klart att det är roligt med inredning och så, men inne i centrum här finns inte så många stora såna butiker. Så Classe it is! (:

    SvaraRadera
  3. de röda stövlarna är verkligen supersnygga!

    SvaraRadera
  4. visst är de! Jag är så glad att jag kan ha dem (:

    SvaraRadera
  5. Classe är en pärla han. :) Mycket bra skit i en affär! Hoppas du får jobb sen wohoo, Vore bra nära hem och så med. Puss <3

    SvaraRadera
  6. Kommer säkert bli super bra och hoppas som sagt att det leder vidare till jobb :)

    SvaraRadera
  7. Malin: Visst är han, och min blivande handledare Michael verkar inte dum han heller.

    Linda: tack för att du också tror det, det känns bra (:

    SvaraRadera