lördag 25 december 2010

julafton

Igår var jag med min familj hela dagen, jag tycker så mycket om att vara med dem.
Vi fick godaste maten. Mamma hade dekorerat fint.
Jag hade-som jag nämnt tidigare-bakat en hel massa godis. Samt jordgubbsmuffins med jordgubb och vit chokladfrosting på. Hur gott som helt! Stina låg inne på mammas säng och vilade lite en stund. Och jag blev glad när alla verkade tycka så mycket om det jag hade gjort. Jag fick fin julklapp av min lillasyster Louise. Mamma gav mig det jag hade önskat mig allra mest av allt. Bondespelet. Till höger ser du vad som kom ur paketen som jag fotade ovan, det från Louise. Och en vacker glasskål från mormor. Mamma har det så himla mysigt hemma. Och burspråket som man ser här är så fint. På kvällen spelade vi julklappsspelet där vi köper tre saker för 100 kronor, slår in det, och sen slåss vi om dem med tärningarna. Mamma hade extrem otur med tärningarna, på första rundan när de fortfarande var inslagna lyckades hon faktiskt inte få en enda en. Men efter att vi hade öppnat dem och spelade andra rundan lyckades hon kamma hem tre stycken. Och här ser ni den julgransdekorationen i form av en muffins som jag nämnde. Malin fick den till slut.
Vi spelade lite på mitt spel sedan och när klockan närmade sig tolv fick jag skjuts hem. Himla fin julafton, synd att de inte kommer lite oftare kan jag tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar