torsdag 9 december 2010

födda på zoo

Något av det sötaste man kan se måste ju vara djur-bebisar, eller vad säger ni? Jag har alltid älskat isbjörnar för att de är helt vita och ser så kramiga och mysiga ut, även om de ju faktiskt inte är det på riktigt. Men jösses alltså, så himla fina. Det här är arktiska räv-ungar. Och deras mamma. Är de inte helt ljuvliga?
Den här söta varelsen kallas ocelot, jag vet inte om den har ett annat namn för oss svenskar. Sak samma. Mitt hjärta smälter.
Alla bilder kommer från zooborns hemsida. Det är en hemsida som visar djur som fötts upp på djurparker och akvarium över hela jorden. Vårat Kolmårdens djurpark är också representerat. Otroligt häftigt med alla dessa underliga arter som jag aldrig sett förut. Vissa kan man ju undvika om man vill, men vet man inte vad alla djurarter heter på engelska så kan man råka se en och annan apa (som jag bara inte tål).

1 kommentar: