lördag 4 december 2010

eländig


(minns inte var jag hittade bilden tyvärr)
Jag måste vara världens sämsta. Säger att jag ska göra saker som aldrig blir av så att jag tvingas göra dem i sista minuten. Det måste det faktiskt bli ändring på, ångesten som det ger är inte speciellt kul alls.

I eftermiddag ska jag hem till en kompis som har flyttat. Jag har ingen present till henne, ingen alls och jag har heller inte råd att köpa någon. Och det här är på sätt och vis hennes och hennes killes inflyttningsfest. Kanske räcker det att jag faktiskt kommer flera timmar innan alla andra och hjälper till med maten och så... känner mig usel.
Och under tiden som jag är hos henne så ska Kaj sitta här hemma med några kompisar och spela något sällskapsrollspel som jag inte riktigt har förstått hur det funkar. Han sa att det kunde ta typ 12 timmar att spela, med andra ord kanske jag hinner gå och lägga mig samt vakna igen innan de är färdiga. Märkligt.
Nej, ska jag hinna bli klar och kanske till och med hitta någon liten grej att ta med mig till dem i kväll så måste jag sätta fart nu. Jag ska ju vara där klockan tre, och det måste städas här innan. Men det är ändå skönt att jag bara har mig själv att hålla koll på, att göra i ordning, klä upp och fixa till.
Ha en fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar