torsdag 10 juni 2010

vadslagning

Jag är trött, sådär riktigt trött. Så man bara vill sova hela tiden, inte göra något ansträngande alls och mest ligga i soffan och se på film under tiden som man äter en riktigt fin chokladpannacotta eller kladdkaka. Jag vill aldrig gå upp på morgonen, sängen är ju bara så skön just då. Det finns ingenting som lockar mej att gå till jobbet, faktiskt ingenting.
Det värsta är att Kaj och jag har slagit vad, och om jag lyckas med det vadet så ska han laga en trerätters måltid åt mej.
Villkoret är att jag ska gå ner i vikt, till 58 kilo, och detta till den 31 juli.
Det kommer bli tufft. För jag hatar att träna, det är så tråkigt. Men som tur är så har jag om bara tre veckor äntligen fått semester, och då jävlar ska jag träna varje morgon innan frukost. Det är då man bränner som mest fett. Jag har ju bestämt att jag ska överge den kropp som jag fått under de senaste åren. Jag vill bli sådär smal som jag en gång var. Och nu ska det bli så! Jag måste bara hålla mej i skinnet och träna och tänka på vad jag stoppar i mej så jag aldrig kommer över den gräns av kalorier som vi satt upp.
För det finns ingen som helst tvekan om att Kaj kommer klara av sitt mål, han är nästan där redan, vilket är lite sjukt bara det.
Jag är så sanslöst sjukt sugen på en stor litet litet blodig oxfilé-bit med massor av bearnaisesås och pommes. Älskar't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar