onsdag 30 juni 2010

dagarna före friheten

Idag har jag bakat.
På fredag är det sista dagen på jobbet, tyvärr kommer inte Malin vara där då, för hon ska åka till Gotland med familjen rätt tidigt. Så då tänkte jag att jag kunde fixa mitt avslutningsfika till i morgon, så får hon också vara med.
Så jag har bakat. Toscakaka (som är pappas favorit) och chokladcigarrer. Har aldrig gjort något av det förr. Ska bli roligt att se hur toscakakan blev i morgon. Chokladcigarrerna har jag redan smakat på. Mums!
Jag längtar jättemycket till semestern nu. Jag är super-pepp på att träna varje morgon innan frukost. Ska bli sagolikt skönt att komma upp tidigt på morgon helt frivilligt och sedan känna att man har hela dagen framför sej.
Jag ska leka lite hemmafru har jag tänkt, testa en massa ny och gammal(som jag aldrig testat att laga till själv) mat. Har planer på att svänga ihop en egen lasagne, goda pajer och annat spännande som jag stöter på.
Men nu är det dags att hälsa på sängen. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Svar: Tack, känner mig ganska pepp nu faktiskt. Ska bli kul att ge det här ett försök. Jo har med räknat kalorier en gång, men det funkade inte alls för mig. Tyckte det var så jobbigt att skriva in allt man ätit.. Kul att du snart nått din målvikt! Kämpa på, snart är du där!

    SvaraRadera