söndag 2 maj 2010

valborg och dagen efter

Kaj åker till Norge idag.
Jösses så tomt det kommer kännas här utan honom.
Jag har hamstrat så mycket glädje och närhet som bara gått under den här veckan...
så jag överlever tills vi ses igen.
I torsdags kom Malin och syster Malin hit, vi pratade och spelade wii i några timmar. Tills det blev dags för att sova, ladda upp energi inför valborg.
På fredagen grillade vi hos Jerry.
Härligt med flott sällskap och god mat.
Vi som inte var för trötta för att gå ut spatserade igenom ett natthöljt Norrköping med destination Otten.
Kön var evighetslång så jag, Malin och Martin gick hemåt istället medans Kaj försvann in på Hugo för att dansa med några andra kompisar.
Igår åkte Kaj och jag till mitt jobb. Min nya fina cykel fick ju tyvärr punka på båda däcken redan vid första turen. Så vi bytte slang och satte dit hjulen igen.
Vi åkte sedan och handlade lite smått till kvällens mat. Väl hemma igen lagade jag till en av mina favoriträtter (kasslerpanna). Något som jag aldrig tidigare försökt laga själv. Oh så gott det blev.
(bild)
Efter maten tvättade Kaj kläder och jag bakade morotsbröd.
(bild)
Vi såg på film och mumsade på chokladpudding och popcorn.
(bild)
Himla mysig bakisdag.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni har haft det väldigt mysigt.

    SvaraRadera
  2. tack, det hade vi verkligen (:

    SvaraRadera