söndag 30 september 2012

lördagsmiddag

efter att ha förbannat mig själv länge och väl för att jag inte haft ork att städa i ordning hemma så tog jag till slut tag i det. lägenheten blev ren och fin. för att fira kom Linda över på middag på lördagskvällen.
jag bjöd på kasslerpanna, som är ungefär som flygande jakob, fast med kassler istället för kyckling. detta serverades ihop med ris och sallad, gott gott.
och till efterrätt blev det min goda chokladtårta med glasyr. en riktig chokladbomb. för att bryta av det mäktiga i chokladen och det söta i grädden så hade vi syrlig passionsfrukt till, vilket blev helt fantastiskt gott.
det är något speciellt med att laga mat och bjuda över kompisar, så himla mysigt.

minns när jag var liten och mamma och pappa hade bjudit över sina vänner  med deras barn, man fick klä upp sig, måla naglarna, ha skor inomhus och äta väldigt god mat under tiden som man lyssnade på allt viktigt som föräldrarna pratade om. när vi tröttnat så fick vi springa iväg och lekte björnen sover ute i stora hallen. precis så vill jag ha det när jag blir vuxen på riktigt och kanske har en egen liten familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar