söndag 3 juni 2012

slutet av maj

en onsdag åkte jag ner till Valdemarsvik för att hämta hem Tiger. när pappa åkte härifrån senast så vägrade hon komma fram när det var dags att åka hem. hon är så himla mysig den katten, kom fram så fort jag kom dit! (:
eftersom det var så otroligt bra väder så la jag mig på altanen och solade, läste den här boken.
hittade en död fågelunge som jag begravde här under liljekonvaljerna.
på lördagen bjöd Linda på middag, vi skulle se ESC också (:
vi fick bakpotatis, sallad och en supergod röra med kyckling, rödlök, bacon och annat gott i!
sedan blev det mors dag och jag åkte ut till landet för att fira henne.
och det var den sista sommardagen på ett tag.

veckan efter jobbade jag hos pappa på hans firma. och det är väl bra, tjäna vettiga pengar istället för värdelös a-kassa, tills jag hittar ett roligare jobb. ibland har man bra mycket tur.
veckan som var hände det alltså inte så mycket på hemmafronten, inte som hamnade på kort i alla fall, dels är man trött efter jobbet och sen var det ju otroligt tråkigt väder.
i torsdags fyllde jag 25 år. så efter jobbet handlade jag för att fira mig själv. min födelsedagsmiddag bestod av underbar thaisoppa, räkor och mango, hur gott som helst!
bästa slutet på bästa månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar