torsdag 3 maj 2012

den enda fördelen med att vara arbetslös

hade en så oerhört bra dag igår.

jag kom upp i tid och tog tag i viktiga saker,
gick till stan och utförde ärenden
handlade sallad
gick till oxelbergsparken
åt lunch
solade och läste bok
hem igen för att städa lite
långpromenad med en kompis
en film på det och sedan var det godnatt

ni vet den där känslan när man unnar sig att ta hela dagen fri och precis som den kommer, ingen stress och ingen jäkt någonstans, bara göra exakt det man vill, precis här och nu.
mamma har försökt lära mig det, det där med att vara här och nu, jag trodde jag var bra på det. men icke. jag oroar mig alltid, alltid, över framtiden. igår lyckades jag dock.
ungefär som när jag var liten och min familj alltid var på Öland om somrarna, då fanns inga måsten, ingen planering, bara här och nu.

ska lägga upp bilder från landet snart, så ni får se varför jag tycker om det stället så mycket också. vi ska ut dit den här helgen med, det finns nog inget bättre än just det, total avskärmning från runt-omkring-världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar