torsdag 22 mars 2012

förra helgen

i fredags var ljuset så märkligt och himla vackert.
jag ägnade hela kvällen åt att städa och rensa hemma, med ett glas vin blir det lite roligare.
lördag morgon behövde jag kila till stan en sväng, köpte delar till min persienner som ska lagas. sen hittade jag några fina böcker på åhléns bok-rea, bland annat en om vävning för 5 små kronor.
soffborden fylldes när vissa ytor skulle rengöras ordentligt. pappa och louise kom över en stund, vi åt ett par hamburgare som de köpt och pappa hjälpte mig att sätta upp en lampa vid sängen.
såna roliga saker som att sätta in ny dammlist mellan fönstren och tvätta ägnade jag dagen åt.
fram mot kvällen kom en vän över på middag, det blev ugnsbakad lax med rödbetor, lök och morötter. självklart med sallad och tzatziki till.
här hamnade jag inte förrän sent sent på lördagsnatten, vi fick nämligen för oss att gå ut och dansa.
mådde inte helt hundra på söndagen, så det fick bli soffläge med den godaste glassen som finns på ica.
fortsatte på stickningen, nu börjar den bli en rätt bra bit.
att inte behöva göra mycket alls utan mest lyssna på radion och klappa på katten är något jag verkligen behöver emellanåt.
mot kvällen hade jag piggnat till litegrann och lagade till min bästa chili con carne.
och det var helt magiskt fint ute!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar