tisdag 7 februari 2012

tung tid

vintern är verkligen inte min tid.
jag är inte riktigt mig själv,
klarar inte av mörkret och denna ständiga kyla.

min lärare blev riktigt sur på mig igår när jag kom till skolan och gnällde över kylan. när det är riktigt kallt kommer inte blodet ut i mina fingrar, vilket gör att de blir vita. min lärare trodde att jag förfrusit mig någon gång. måste vara länge sen i så fall. har ett minne av när jag är på väg till en simträning mitt i vintern, mina naglar var målade neongröna. det såg rätt kul ut mot vita fingrar.

så idag tog jag min frilufts-fantast till kompis under armen för att hitta de varmaste vantarna i norrköping (till ett rimligt pris förstås). till slut, i sista affären fann vi dem. och till det överkomliga priset av 430 kronor kommer jag i fortsättningen att slippa frysa om mina små tassar. det fick det vara värt. även om det knappt finns plats i budgeten för såna utgifter när man studerar.

framöver har jag flera stora tentor och arbeten som väntar. så det finns mycket att göra. redovisningen och rapporten för LIA 4 blev i alla fall okej, även om jag insåg att jag kunde gjort långt mycket mer. men det kommer att tas igen på sista LIA:n.

har lite svårt att förstå att jag har studerat färdigt på den här utbildningen om bara två månader och sex dagar?! lite sjukt, och makalöst skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar