måndag 9 januari 2012

godkväll

idag var första dagen på vårterminen.
jag har varit ledig sedan den 16:de december, inte gjort speciellt mycket alls. vänt på dygnet mest och sovit 10-12 timmar varje natt. ätit gott och sett på film. träffat vänner och familj.

men nu är det alltså tillbaka till vardag och rutiner igen.
ska faktiskt bli riktigt härligt.
jag är väldigt pepp på ett nytt år!

tänkte bara säga till er att det inte hänt så mycket här för att jag mest bara tagit en paus från i stort sett allt. men jag tänker absolut inte sluta föra min lilla dagbok här där alla kan se.
för i år har jag planer på att förändra delar av mitt liv,
och förmodligen (ingen kan eller bör garantera någonting) kommer ni få följa med på flera delar av min lilla självutvecklingsresa.
för, som det sagts förut, och som jag aldrig riktigt tänkt på på allvar:
man är sin egen lyckas smed

det är bara det att det är så lätt att glömma bort.
skylla på allt annat.
hanka sig fram dag för dag och hoppas på att någon/något kommer och räddar en.
men när den där räddaren aldrig dyker upp, när man väntar förgäves.
då får man nog banne mig ta tag i det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar