torsdag 17 november 2011

en stor dag

hur kommer det sig att man alltid sover som bäst de gånger när man verkligen inte kan sova vidare utan måste upp sådär plågsamt tidigt?

var tillbaka i skolan idag. hade tenta i marknadsföring. kändes som att den gick helt okej, så jag är rätt så nöjd. hoppas läraren tycker samma. efter att ha suttit med tentan och skrivit febrilt i tre timmar som resulterade i en värkande hand, hade vi lunch.

sedan var det dags för redovisning av vad vi gjort på LIA:n. tyckte mest att jag svamlade, tappade bort mig, var nervös och sa allting helt fel.
men, jag fick så mycket beröm att jag inte visste var jag skulle ta vägen. det var fint. de tyckte att jag gjorde tråkiga fakta som annars bara rabblas upp utan att någon orkar lyssna, till en intressant berättelse. att jag inte använde mig av power point var udda, men bra. jag redovisade med mycket personlighet och talade så att de orkade lyssna. det kändes bra.

jag firade med en billig bok och det glittrigaste nagellacket jag kunde hitta i affären.
älskar nagellack! och glitter! speciellt i starka färger!

för övrigt har jag blivit så gott som frisk nu. vilket är galet bra. för nu kan jag äntligen få massage och bli av med all spänning i axlarna. musklerna i axlar och nacke är så spända att jag har konstant huvudvärk. inte speciellt kul alls. skönt att man har en kompis som är massör, och att han orkar hjälpa en emellanåt. bästa!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Redovisningar har du ju fått beröm för tidigare också ;)

    SvaraRadera
  2. tack Linda (: det värmer! den här gången kände jag mig bara så oförberedd. men jag är otroligt glad över den respons jag fick! (:

    SvaraRadera