söndag 9 oktober 2011

höstmorgonpromenad

Den här helgen har varit helt avsatt till att städa och fixa iordning hemma i lägenheten. Lite för många saker har samlats på hög utan att ha tagits tag i. Nu är det mesta gjort, men jag har fortfarande idag och imorgon kvar som jag kan ägna åt allt viktigt. Så jag ska nog lyckas bli klar. I morse vaknade jag strax före åtta. När jag såg att solen sken ute så drog jag på mig kläder och gick ut för en långpromenad. Kameran glömde jag hemma. De här bilderna är från förra året vid ungefär samma tid, eller lite senare.
Varje gång jag startar dagen på det här sättet så blir jag så pepp på att leva och rätta till sånt som inte är riktigt bra. Jag blir otroligt inspirerad helt enkelt.
 Så inser jag mer och mer att jag inte ska bo i en stad.
 Jag trivs bäst ute i naturen.
Och sen funderar jag på om jag kanske skulle må ännu bättre om jag skaffade mig en hund. En hund måste gå ut varje dag, och då måste helt enkelt jag med gå ut varje dag, oavsett väder och humör. Men som min livssituation ser ut just nu skulle det inte passa sig. Om det blir av så lär det inte hända förrän jag har det där huset på landet med grannar på behörigt avstånd och ett stort rum på övervåningen där jag kan måla, teckna och leka loss så som jag önskar att jag kunde göra varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar