onsdag 17 augusti 2011

helgen på landet

 I fredags åkte jag ut helt ensam till min kära fars landställe.
 Det gick nästan att sola, men så fort solen gick i moln så blev det iskallt, vet inte hur många gånger jag tog på och av tröjan som ligger redo här brevid.
 Den här boken började jag läsa, otroligt märklig, vet inte riktigt alls vad jag tycker om den än, och snart har jag läst ut den.
Några timmar senare kom mina systrar ut och ytterligare någon timmer senare kom ett par kompisar till en av mina systrar också ut.
 Vi grillade massor av grillspett, första gången på säkert flera år. Älskar  det!
 Himla himla trevligt.
 Fullmånenatt.
 Med dimmslöjor över viken.
 Morgonen efter åt vi alla frukost på lilla verandan. Sedan åkte tjejerna.
Och jag var ensam kvar där ute resten av helgen. Härligt.

3 kommentarer: