torsdag 28 juli 2011

självrannsakan eller något

När jag var liten kunde jag ligga på mitt golv i mitt rum och läsa Kalle Anka tidningar i timmar i streck. Vi hade sanslösa mängder av dem hemma. Min mamma är nämligen frisör och de prenumererade på hennes jobb, alla gamla tidningar tog de hem. Så fort jag hade läst ut en kunde jag fortsätta på en ny. Mamma säger alltid att man skulle ha kunnat släppa en bomb i rummet utan att jag skulle ha reagerat minsta lilla.
Samma sak gäller det mesta där jag är koncentrerad till 100 %.
En stor nackdel med mig är att jag så lätt fastnar, börjar jag läsa en blogg som jag gillar läser jag allt finns där innan jag kan sluta. Eller spela the sims eller nästan vad som helst annat, men mycket har med datorn att göra. För det känns verkligen inte helt okej att inse på kvällen, att det enda man har gjort under hela dagen med fint väder, var att sitta inne och pilla med datorn. Mat har man helt glömt bort att man kanske behöver ha.
Bara när jag får mina städryck är det okej att fastna så som jag gör tror jag. Jisses vad jag kan skrubba då, och slutar aldrig, och det blir så rent och snyggt!
Jag vet faktiskt inte alls hur jag ska få bukt med det här problemet annat än att stänga av mig från internet helt och hållet. Och det vill jag ju inte riktigt.
Idag fastnade jag vid datorn. Jag ska iväg på middag hos pappa i kväll och i morgon ska jag jobba från 7 till 13. Direkt efter det ska jag åka med hela familjen upp till Stockholm över helgen för att gå på 30-års fest. Det innebär att jag nu har cirka 4 timmar på mig att städa hela lägenheten, packa allt som ska med i helgen och dessutom kanske visa mig för solen en stund. Annars kommer folk att tro att jag legat i ide över sommaren, och det är inte okej!
Åh! Ibland blir jag bara så trött på mig själv.

1 kommentar:

  1. ha det bra i sthlm. blir true blood då du kommer hem.

    SvaraRadera