måndag 25 juli 2011

fröken blåbärsplock

De här köpte jag häromdagen. Det är en bärplockare och en bärrensare. I morgon ska jag åka ut till skogen och plocka blåbär. Här satsar vi på kvantitet!

Den här dagen har varit sanslöst stressig, tiden har flugit iväg. Normalt sett är måndagar bra försäljnings dagar, de är sådana dagar när man hela tiden har någon att hjälpa eller något att göra. Nu när många får sin lön blir det extra många kunder som vill ha hjälp. Som en extra bonus på det var två av dem som skulle ha jobbat idag sjuka. Alltså fick jag jobba över lite. Började jobba i morse vid 7 och gick hem vid 18. Jösses vad det är svårt att varva ner efter en sån här dag.

För att få någon sorts avkoppling så bjöd jag hem mamma, som precis återvänt från sin semester, på ett glas vin på min balkong. Ett glas blev tre, mycket välbehövligt och så himla trevligt.
Mamma visade bilder som hon tagit när hon hälsade på min kusin, hans sambo och deras son. Deras lille pojk är så otroligt lik min kusin när han var liten. Nog för att han var söt när han var nästan nyfödd, men han blir bara sötare och sötare hela tiden. En riktig liten charmör.

Idag handlade jag förresten med mig en stor tvättkorg från jobbet. Många många tittade på mig under den ovanligt långa vägen hem. Kanske inte är så vanligt direkt att någon går igenom halva stan med en stor tvättkorg i famnen. Men den passar finfint in hemma hos mig.

Snart är det dags för att studera kudden närmare, hoppas ni alla får sova gott i natt. puss

2 kommentarer:

  1. Vart köpte du bärplockaren och bärrensaren? :) Fungerade det bra med dem? Blev inte blåbären mosade? :P Skulle så gärna vilja ha det med, verkar smidigare att plocka bär på det sättet :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag köpte dem på Clas Ohlson. Plockaren kostade 69 och rensarfatet kostade 25. Fungerade faktiskt himla bra när man fick in tekniken, ta bara inte för mycket åt gången, för då blir de mos. Hade aldrig orkat plocka 3 liter blåbär för hand, så det underlättade ju markant! Kram (:

    SvaraRadera