söndag 27 februari 2011

ont som för med sig gott?

Sitter och pusslar med papper från csn, tider som jag behöver vara i skolan, samt med att få ekonomin att gå ihop. Verkligen inte det lättaste. Men det behövs, och om det underlättar min ekonomi dramatiskt att jag sitter ett par timmar extra med krångliga csn så får det väl vara så. För som jag räknade min budget häromdagen så har jag kanske 100 kr totalt att lägga på nöjen, kläder och annat som förhöjer livskvaliteten en aning. Mindre kul. Så jag kämpar.
Annars har det mest blivit städning och så nu i helgen. Jag tror jag har sett cirka 10 avsnitt av serien charmed också, och det skadar ju inte för den är himla bra. Trots att den är gammal och lite ful här och där. Men ändå söt och kick-as. Den får mig att tro lite mer på mig själv, att jag också klarar av de hinder som dyker upp i min vardag. Även om inte jag handskas med mord, trollkarlar och andra hemskheter.
Nu ska jag kicka bort Kaj från tv:n så att jag får se ett avsnitt till innan sängen väntar, ska ta tåget till skolan i morgon och måste därför gå upp plågsamt tidigt, alltså blir det sovdags tidigt.
Sov gott.

2 kommentarer:

  1. Usch ja det är tufft på många sätt att plugga! Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, jag ska göra så gott jag kan (: kram

    SvaraRadera