torsdag 17 februari 2011

ett förhastat beslut

Nu tar jag nya tag och jobbar för att få våren att komma hit lite lite fortare. För nu längtar jag så jag kan spricka efter de där första värmande strålarna, årets första polkaklubba, vitsippor, tussilago och spirande vår.

Den här bilden togs för tre år sedan nu i vår, när jag bodde ute hos pappa.
Jag hade precis gjort slut med min dåvarande sambo och orkade
inte bo tillsammans med honom. Så jag åkte till pappa, vilket passade
bra för honom eftersom han hade skadat sitt knä och på grund
av komplikationer så låg han länge på sjukhus. Någon behövde ta
hand om hans katt, den nysådda gräsmattan och huset, så på det
sättet hjälpte vi varandra samtidigt. Här hade jag gjort iordning runt
soluret i trädgården, skrubbat stenarna rena och sått vackra blommor.

Jag tänkte berätta lite kort för er varför jag varit härifrån så länge.
Ni vet säkert att jag och min pojkvän flyttade ihop i höstas, mest på grund av att vi behövde hitta någonstans att bo eftersom vi hade hyrt ut min lägenhet. Och han hade fått jobb här så lite oförutsätt behövde vi stanna kvar i Sverige och flyttade ihop i all hast för att vi helt enkelt inte hade någon annanstans att ta vägen.
Så, Kaj och jag har tagit en paus från varandra, jag bodde hos en kompis under en vecka och de två påföljande bodde jag hos mamma. Kaj och jag pratade knappt alls med varandra under veckorna och sågs enbart på fredagarna när vi hade dejter. Nu har vi bott tillsammans i ett par veckor. Och vi känner båda att bo ihop, det ska vi inte göra. Vi vet inte hur vi ska göra i framtiden men än så länge har vi sagt att vi testar och ser hur det blir när jag har börjat skolan. Om vi känner att det inte funkar så vet jag inte alls hur vi ska göra. Jag kan inte flytta in till min etta förrän den 1 juli. Men det är så det ligger till. Så av den anledningen har jag varken haft tillgång till stabilt internet eller någon speciell motivation till att driva den här bloggen framåt.
Mitt tips till er är att vänta länge innan ni flyttar ihop. Och när ni väl gör det, så testa först under en period. På lika villkor, ni ska båda få lika mycket plats och möjlighet att anpassa hemmet för bådas behov. Jag har åtminstone inga bra erfarenheter av det. Kanske har jag bara för stort ensamhetsbehov samt ett behov av att få saker gjorda på mitt sätt. Något är ju knasigt i alla fall. Men jag ska flytta till min lägenhet igen och bo själv. Men men, pepp pepp på att ändra på saker och ting, acceptera allt som det är tills något bättre dyker upp.
Jag återkommer på måndag igen tror jag, om jag orkar, för på måndag är det mycket som händer i och med att jag börjar skolan. Och jag har samlat på mig några saker som jag skulle vilja visa för er.
Så jag hoppas att ni hänger med mig nu framöver.

2 kommentarer:

  1. men oj då, fast det kan nog vara bra för er när jag tolkar dina känslor...

    tycker för övrigt att din nya design är riktigt fin! bra jobbat

    hörru lycka till med ALLT!

    SvaraRadera
  2. ja, det känns som det bästa för oss.
    Åh, tack så mycket, vad glad jag blir att du tycker det.
    Tack Tina (:

    SvaraRadera