tisdag 4 januari 2011

några bilder från en nyårsafton

Till middagen som bestod av:
  avokadohalvor med skagenröra
ostgratinerad kassler och sallad
kladdkaksbakelse
kom 10 personer. Jag hade bakat tredubbelsats med kladdkaksmuffins men trots det blev det bara 36 stycken. Förrätten gjorde Jesper och Anna. Allting var himla gott.
Istället för tre stora kladdkakor blev det muffins som små bakelser. Sånt borde man göra oftare, till vardags. Balkongen i all sin vissenhet var ändå fin. Ljusslingan gjorde att allt fick som ett lila skimmer över sig. Och ni som känner mig vet att jag är galen i lila. Alltså, det kunde inte ha varit bättre. Malin hade den tjusigaste klänningen på sig. Och våran gran fick lite stryk, några brutna grenar, ett par kulor i golvet (som ej gick sönder som tur var) och tusentals barr fattigare. Men vilken nyårsafton! Jag tror inte någon hade tråkigt!
Jag pratade med en tidigare vimmelfotograf som erbjöd sig att hjälpa mig att utveckla mitt fotograferande. Ett erbjudande som jag uppenbarligen (se nyårslöften) kommer anta. Men tyvärr blev många bilder suddiga, och jag frågade inte våra gäster om det var okej att jag la upp bilder av dem på bloggen. Dessutom blev vi faktiskt 32 personer här till slut. Stökigt, spilligt, rörigt och fantastiskt trevligt. Hoppas ni hade det minst lika fint!
God fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Oj blev vi 32 =O Jag trodde vi blev 20-25 stycken oj oj så fel jag hade :P Men bästa nyåret jag har haft. Tack bästa syster <3

    SvaraRadera
  2. Ljusslingan på balkongen gillar jag. Bilderna är otroligt fina.

    SvaraRadera