onsdag 24 november 2010

sömn, ja tack.

Jag kan inte sova, bara lätta feberdrömmar som ändå känns som man är vaken och det gör ju ingen glad. Försökte somna samtidigt som Kaj igår, han snarkade så smått efter fem minuter. Efter en halvtimme var jag fortfarande vaken, hade en massa tankar i huvudet. Så jag gick upp. Skrev av mig allt som snurrade runt och kändes viktigt att komma ihåg. Halv ett la jag mig igen. Hostade sönder, tog medicin. Sen orolig febersömn med bisarra drömmar som hakar upp sig och går på repeat i en evighet. Som om jag hade sovit i en hel dag. Kajs klocka ringer strax före fem, då var jag redan vaken. Inte kunde jag somna om idag heller. Åh!
Jag har diskat och ser nu på nyhetsmorgon. Bygget här i centrum har satt igång för dagen. Och allt jag önskar mig är att få lite djup skön sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar