måndag 22 november 2010

sjuk

Jag har gått och blivit förkyld. Jag misstänker att det är min kära syster som har smittat mej. Vi var på en föreläsning med mamma förra tisdagen, hon höll på att hosta ut lungorna. Nu är både mamma och jag sjuka. Stackars Kaj får stå ut med att jag håller på att hosta ihjäl mej om nätterna, trots hostmedicin. Den här natten lyckades jag tydligen hosta honom rakt i ansiktet. Usch! Tror jag får sova på soffan tills jag blir frisk.
Nu har jag fått gnälla lite, tack o bock.
I lördags var det en fin dag. Kaj lagade mat till oss, baconlindade pannbiffar med klyftpotatis och tzatziki. Senast han lagade mat till mej var när vi precis träffats, alltså typ i september för ett år sen! Så det var på tiden. På kvällen bjöd Kaj ut mej på bio, vi såg den nya Harry Potter. Kaj blev lite besviken, jag tyckte den var rätt bra. Men det är så värdelöst när man inte kan få fortsättningen lite fortare. Vill veta slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar