måndag 29 november 2010

julpyssel

När Clara skrev om hyacinter för ett tag sedan blev jag sugen på att köpa egna, de luktar så himla gott. Så i dag gick Kaj och jag till stan, han köpte en tröja till mig som jag hittade i helgen och blev helt förälskad i. Sedan köpte jag lite vit mossa och fyra hyacinter medan Kaj kilade iväg för att träna.
Jag la plastfolie i "krukorna" så att de inte skulle bli repiga eller så. Sedan leca-kulor och jord. Älskar att ta suddiga kort på de små julgranskulorna. Så här fint blev det med mossan i också. Sedan tog jag ståltråd och satte i kulorna och satte dem i krukorna. Visst blev det fint? Och den här fina tröjan var det jag fick av Kaj. Väldigt skön. Faktiskt en väldigt fin kväll.

3 kommentarer:

  1. Du ska veta att du är en jäkel på att pyssla och få det fint, som jag sa, något igår om du och ditt pyssel :)

    SvaraRadera
  2. tack Louise, tyvärr kanske det blir lite för lite pyssel bara när man inte har någon ordentlig plats att ägna sig ät det på, får fixas! (;

    SvaraRadera