söndag 28 november 2010

fortsättning

Okej, nu ska vi försöka sätta in de där sakerna i en ny miljö. Först kanske jag ska visa ett par bilder på hur det har sett ut förut hemma hos mig. Jag bor ju inte där nu, och när jag kommer tillbaka har jag tänkt att göra en totalrenovering.
Det här kommer bli ett ruskigt långt inlägg bara så ni vet.
Planlösningen över lägenheten. Den är 39,5 kvm stor, rätt okej för en etta. De första bilderna som kommer nu är från när jag försökte tänkte lägenheten i somras. Jag vet inte om jag har rätt att lägga upp de här bilderna egentligen, vet ni hur reglerna ser ut så skrik gärna till. Jag avskyr de här blekbeiga väggarna. Funderar på att måla dem vita, ljusblå eller sätta upp någon fin tapet. Vad tror ni? Själva rummet, du ser hallen härifrån. Soffan kommer förmodligen Kaj att ta över. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i den. Den soffan jag ville ha fick jag inte köpa för mitt ex, dumma honom!!! Ser du pricken på väggen till höger om sängen? Folk har trott att jag öppnat väggen, men där gömmer sig klädkammaren, himla fint. Vet inte om jag ska spara eller kanske försöka sälja min fina stol bara... Här har vi dörren till balkongen. När lägenheter ska fotograferas inför försäljning så ska man plocka bort allt personligt och plottrigt. Så här såg lägenheten praktiskt taget aldrig ut, men den är fin. Lite väl beige för min smak bara. Köket. Jag vill ha ett större bord, det här fick jag helt gratis och det fungerar ju. Det fyller sin funktion och är rätt fint. Men ett lite större skulle inte skada. Platsen i köket är det ingen brist på. Känner ni igen den blå ljusstaken på hyllan ovanför bordet? Jag har tänkt att låta lackera om alla skåpsluckor och så, samt byta knoppar.
Nu vidare till inspirationen inför renovering:
tapeten här är jag galen i. Vill smälla upp den i köket, skulle nog passa bra eller vad tror ni?
(den här bilden har jag för mig att den är från någon mäklare i Malmö)
Det här är lite vad jag är ute efter, enkel bas med accentfärger.
Fina Sandras hem, avslappnat, enkelt och mysigt. Jag vill ha hennes golvlampa.
Claras kök. Kolla gardinerna och de gamla lite avskavda udda stolarna. Ljuvligt.

(förlåt men jag minns inte var jag hittade bilden)
Och så här vill jag att det ska kännas hemma.
Lite så här har jag tänkt i rummet. Lagom stor soffa och den där lampan igen. Sen förstås stringhyllor i hallen som är för smal för att inreda med något annat än hyllor. Bra förvaring. Och sjukt snyggt!

Överkast från urban outfitters som jag precis blivit kär i och bara måste passa på att beställa hem nu när det fortfarande är nästan 50 % rea.
Vad tycker ni? Kan ni se någon röd tråd i det hela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar