onsdag 11 augusti 2010

sista minuten

senare skulle ha varit senare samma dag, men blev istället nu.
Då när senare skulle ha varit, skulle jag skriva att jag, Kaj och några av hans kompisar hade bokat en sista minuten resa till Skiathos i Grekland.
Men det blev inte så.
För sista minuten var inte riktigt sista minuten utan snarare sista veckan. Vi väntade för länge med att boka resan, så den fanns inte kvar när vi försökte.
Efter en hel kväll med sökande hit och dit på nätet mellan olika flygbolag, hotell och liknande gav vi upp. Kaj och jag gick till ett par resebyråer igår morse så fort de hade öppnat och kollade om de hade någonting. Nada.
Senare på dagen efter samtal med alla inblandade så bokade vi till slut en resa till Rimini i Italien. Flyger med ryan-air och bor på ett hotell där.
Ska bli skitväder såg jag. De andra vill festa så de bryr sej väl inte så otroligt mycket, men jag vill sola och bada, shoppa och promenera runt.
Men det ska regna, bara sol två dagar. Och knappt ingen packning kan man ha heller när man åker med ryan-air. Jävla skit!
Det kanske märks rätt tydligt men jag börjar bli sjukt o-pepp på att åka dit.
Om vi ändå hade bokat Grekland i söndags.

2 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att bli en bra resa :) och vädret kan man aldrig lita på, det kan ju hinna ändra sig till det bättre förhoppningsvis. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Äsch, meteorologerna har ständigt fel, det är nog säkrare att det blir fint väder än det de har förutspått! :)

    SvaraRadera