lördag 19 juni 2010

fysiska mål

Jag har länge tyckt att jag blivit tjock. Inte tjock som i sjuklig fetma utan snarare lite lönnfet, magen pyser över jeansen. Och jag är så sjukt trött på det. Så nu har jag och Kaj slagit vad. Jag ska gå ner till 58 kilo. Egentligen är vikten inte så viktig för mej, utan mer att jag ska tighta till mej i kroppen. Slippa magpöset. Få en snyggare kropp helt enkelt.
Därför har nu Kaj och jag börjat räkna kalorier och håller stenkoll på vad vi stoppar i oss varje dag. Jag ligger på 500 kalorier under vad jag borde stoppa i mej varje dag, just för att jag ska kunna gå ner i vikt. Men ändå få i mej det min kropp behöver.
Min pappa tycker att jag är döfjantig som vill gå ner i vikt och bli smal. Han påstår att jag redan är smal. Det är jag väl kanske, men inte så som jag vill vara, och det är väl min trivsel i min egen kropp som ändå är viktigast. Han är så super-anti allt som jag tar mej för. Han undrade om jag inte skulle gå med i någon sekt nu också. Ibland undrar jag vad han har emot mej... men jag vet ju att han älskar mej på sitt eget lilla konstiga vis.
I vilket fall så har jag tränat mina tre gånger i veckan nu ett tag. Tråkigt som bara den. Och nu idag så gick Kaj och jag till badhuset för att simma.
När vi kom utanför lägenheten upptäckte vi att det var rysligt mycket kallare än vad vi trott. Jag blev dyng-o-pepp på att simma ute. Så vi gick till gymet. Väl där såg jag att det inte var en enda person som simmade i hela inomhus 25:an. Jag älskar att simma helt ensam. Så jag körde en kort uppvärmning på gymet och drog ner till bassängen. Norpade en platta, dolme och paddlar sen hoppade jag i.
Så jäkla skönt! och vilket flyt jag fick.
Simmade 2000 meter, kände att jag kunde köra på lite till så jag tänkte att då kör vi på 3000 istället. När jag hade simmat 2900 blev jag kissnödig, funderade på om jag skulle simma de sista 100 metrarna och sedan gå upp eller om jag skulle gå och kissa direkt och fortsätta simma tills jag inte orkade mer. Jag tog det senaste alternativet. Så fortsatte jag att simma. Så skönt. När jag hade simmat i 1 timme och 45 minuter och kom upp i 4 km så sa jag "bra jobbat" till mej själv och gick upp. Helnöjd!
Förr har jag inte orkat simma mer än max 2 km, och nu hade jag världens flyt och kunde nog lätt ha simmat 2 km till om jag haft lite mat i magen.
Men jag är sjukt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar