måndag 24 maj 2010

helgen i Uddevalla

Oj vad mycket som har hänt sedan sist.
Som jag nämnde, så fyllde min kusin år.
Vi solade, spelade massor av spel, shoppade, åt mängder av god mat, tog miljoner kort på små vattendroppar på blad och kramades tills vi nästan gick sönder.
Jag börjar lära mej lite hur man ska göra när man tar närbilder, och hur man gör för att få bakgrunden så där fint suddig. Fin veranda till ett fint hus. Här firades min kusin Mattias födelsedag, framför verandan står hans vackra sambo Anna. Min kära kära mamma. Anna tog oss på en rundtur i hennes föräldrars mycket charmiga hus. mina gullesystrar Louise och Malin...
...min kära mamma med hennes karl. Resten av den dagens bilder blev helt usla då jag var helt slut i ögonen.
Dagen efter fördrev vi tiden i ett köpcentrum då det regnade mesta tiden, på kvällen trotsades regnet och vi grillade gott gott på altanen.
Mattias och han pappa gömde sej under paraplyet.
Men innan dess fick vi besöka Annas hästar, Klivija och Boss. men den här hästen var nog allt Louises favorit, tyvärr minns jag inte namnet på honom/henne. Klivija kikar fram. Så fint. Gullepussar. Boss ser ståtlig ut.

Sen åkte vi hem nöjda, glada och väldigt trötta efter en väldigt fin lång helg. Det kändes nästan overkligt långt borta från den tråkiga vardagen i verkstaden.
Det var så himla mysigt att få träffa alla där i Uddevalla, som är en så stor del av Mattias liv. Förhoppningsvis blir det drösvis med fler chanser.
Förresten så ska jag snart visa mina nya skor, så fort det har lugnat ner sej lite här. På det senaste har jag haft visning på lägenheten, haft min älskade älskade pojkvän på visit från Norge och gått på fester.
Så nu är jag trött.
Skor kommer i morgon!

3 kommentarer:

  1. =D och snart kommer du hit

    SvaraRadera
  2. så många fina bilder. Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Kaj: Ja snart snart får jag träffa dej igen och se Oslo för första gången (:
    Tina: Åh tack så mycket (: desamma!

    SvaraRadera