lördag 10 april 2010

vackra kläder och nylackade naglar

Jag vill vara en liten och späd, feminin tjej.
Som har ett roligt jobb som inte känns som ett jobb.
Jag vill ha vackra kläder och nylackade naglar varje dag.
Jag vill träffa massor av vänner och laga underbara middagar.
Titt som tätt vill jag resa bort under en långhelg eller för en vecka till någon ny spännande vrå av världen.

Inte som nu när jag är skitig jämt och ständigt.
Aldrig orkar klä upp mej under vardagarna utan bara på helgerna.
Naglarna spricker sönder av allt borrvatten och dylikt.
Och jag vill inte lukta urk när jag äntligen får min frihet,
och kan bege mej hemåt efter ännu en krävande dag på jobbet.

Men snart är det slut på eländet!
Jag har sagt upp mej och min sista arbetsdag är den 2 juli.
Sedan ska jag ut och resa med underbaraste Kaj.
Vad jag ska hitta på efteråt är en helt annan fråga. Det har jag ännu inte lyckats klura ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar