fredag 7 oktober 2011

några scones och en stina

 I onsdags inledde jag dagen med att äta nybakade scones med makrill på, och sen självklart te till.
 Lite senare, efter ett viktigt möte och inhandlade av dyra men viktiga saker promenerade jag hem till mamma. Stina fick sitta ute på bordet på balkongen en liten stund, så länge jag hade koll på henne.
 Och efter att vi hade tittat på mammas alla fina blommor, men allra mest den fina hortensian (den blå/lila nere till vänter) och hennes praktfulla mårbackapelargon så gick vi in i värmen igen.
 Vi skulle fika, och på hösten måste man ha te till, speciellt jag som inte dricker kaffe.
 Stina hjälpte till så vi skulle få rätt mängd teblad till vattnet.
 Sedan mumsade vi på chokladmuffins och kanelbullar.
På kvällen var det Louises tur att baka scones och bjuda på. Allt detta ackompanjerat av halv åtta hos mig och bonde söker fru. Älskar min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar